МИШЕНА ЗА ДАРТС СЪС СТРЕЛИЧКИ
МИШЕНА ЗА ДАРТС СЪС СТРЕЛИЧКИ
Тази дъска за дартс е с размери 41 сантиметра и се предлага с 6 стрелички. Издръжливата 17-инчова дъска за дартс е изработена от висококачествен материал с ясни номера, алуминиеви кантове за защита на дъската. Релаксираща игра на дартс, в която могат да участват всички мъже, жени и деца (подходящи за възрастта: 14+).
Две игри в един дизайн. Двустранна дъска за дартс, предната част е предназначена за професионални състезания, за да се насладите на забавлението на ожесточеното състезание, обратната страна е предназначена за свободно време и забавление, за да се насладите на приятелство и взаимодействие.
Това, което прави тази дъска за дартс различна от другите дъски за дартс, са тънките и кръгли железни жици, дизайнът на стрелата без нокти – позволява на стрелите да отскачат по-малко и да подобряват отклонението за добра стрелба и отличен потенциал за отбелязване на точки.
Тази дъска за дартс не изисква специално поле или съоръжение. В горната част на дъската за дартс има кука (лесна за използване, здрава и стабилна), така че можете лесно да я закачите навсякъде, идеално за турнири, игрални зали, офис за облекчаване на стреса, партита, дворове и къмпинги. Съвет: Избягвайте дъжда, когато играете дартс на открито.
Играта на дартс е спорт за цялото тяло и екип, който може да облекчи умората на очите, да развие координацията между ръцете и очите, да подобри концентрацията и социалните умения. Също така е чудесен избор за подаръци за рожден ден или Коледа за приятели и семейство.
Дартс е развлекателна и зрелищна игра. Той е прекрасно средство
за отпускане и релакс след напрегнатото ежедневие.
Стандартната мишена е разделена на двадесет номерирани секции, обикновено обозначени с черен и жълт (бял) цвят. В центъра се намира т.н. “бул ай” (на английски bull eye, биволско око), попадението в което се оценява с 50 точки, обкръжено със зелено кръгче (25 точки). Външното тясно кръгче означава удвояване на числото от сектора, вътрешното тясно кръгче означава утрояване на числото от сектора. И външното, и вътрешното тесни кръгчета традиционно се оцветяват в червен и зелен цвят. Попадането на стреличката извън тясното външно кръгче не носи точки. Ако стрелата не се задържи на мишената след хвърлянето, това също не носи точки. Обикновено точките се пресмятат, след като играчът хвърли 3 стрелички. След това е ред на другия играч. За определянето на поредността всеки играч или един от отбора хвърля по една стрела. Този, чиято стрелата е попаднала най-близо до центъра, започва пръв играта. За точки се считат стрелите които са попаднали в мишената след трите хвърляния. Максимално възможният резултат от 3 хвърляния е 180 точки - ако играчът попадне и с трите стрелички във вътрешното тясно кръгче на сектор 20.
Мишена
Мишената за дартс обикновено се изготвя от естествени материали
(хартия, четина - растителни влакна). Секциите на мишената се разделят една от
друга с жица. Мишената е разделена на сектори, които са надписани с числата от
1 до 20.
Височина на мишената и разстояние до нея
В стандартната игра центърът на мишената трябва да е на височина
1,73 метра (5 фута, 8 дюйма) от пода, а разстоянието от мишената до линията, от
която играчите мятат стреличките, е 2,37 метра (5,6 фута, 7,25 дюйма).
Разстоянието се мери от центъра на мишената.
Всеки от играчите (отборите) започва играта с 301 точки (вариант
– 501 точки). След всяко хвърляне от този резултат се изважда “спечеленият”
брой точки, докато някой от играчите не остане с нула. Играта завършва
задължително с уцелване на сектор “удвояване” или “бул ай” така, че полученото
количество точки да намали сметката до нула (“бул ай” се брои за двойно 25).
Ако играчът е получил повече точки, отколкото за нулево завършване на играта
(или сметката става единица), то всички три последни хвърляния не се зачитат и
сметката остава такава, каквато е била преди серията хвърляния, довела до
надхвърляне на сметката или единица. Всяка игра на 301 се нарича “лег”. Пет
“лега” правят “сет” (играта се играе до три победи в “леговете”). За краен
победител се счита този, който спечели предварително съгласуван между играчите
брой “сетове”.
Рунд
Правилата на играта се свеждат до това, последователно да се уцелят сектори от 1 до 20, след това “удвояване” и “утрояване” на 20-ти сектор, и да се завърши играта с попадение в “бул ай” на мишената. Ако в серията хвърляния всички три стрелички достигнат целта (например: 1, 2, 3 или 12, 13, 14 и т.н.), хвърлящият получава правото да продължи играта извънредно (получава допълнителен ред). За място за попадение се зачита целият сектор, включително отрязъците “удвояване” и “утрояване”. Победител е играчът, пръв уцелил “бул ай”.
Двадесет и седем
Всеки играч
първоначално получава 27 точки. С първите три стрелички трябва да се уцели
“удвояване” на сектор 1. При това всяко попадение в целта носи по 2 точки
(1х2). Ако нито една от стреличките не е попаднала в “удвояване” на сектор 1,
то от общия брой точки (27) се отнемат 2 точки (1х2). Със следващите три
стрелички трябва да се уцели “удвояване” на сектор 2. Всяко попадение носи 4
точки (2X2).
Ако нито една стреличка не е попаднала в “удвояване” на сектор 2, то от
наличните точки се вадят 4 (2х2). Аналогично играта продължава по всичките 20
сектора на мишената. Победител е този, който след хвърлянето по “удвояване” на
сектор 20 е останал с най-много точки. Играчът, който по време на играта остане
с по-малко от 1 точка, отпада от играта.